5 sposobów na zmniejszenie cholesterolu

5 sposobów na zmniejszenie cholesterolu
Oceń artykuł

Negatywne oddziaływanie cholesterolu na ludzki organizm badane jest od dziesięcioleci. Co jakiś czas nowe badania zmieniają poprzednie tezy i okazuje się , że cholesterol wcale nie jest taki zły. Doczekaliśmy się już podziału cholesterolu na „dobry” i „zły”. A teraz od nas zależy, z którym nasz organizm ma do czynienia.

Prawdą jest, że wysoki poziom cholesterolu w organizmie coś znaczy. Problemy są podobne nawet do innych schorzeń. Objawy i przyczyny zapchanych jelit mogą być różne, tak samo jak przyczyny cholesterolu. Jeżeli sięga poziomu  ponad 300 mg/Dl, może oznaczać, że organizm trawi jakiś stan zapalny i trzeba dociec skąd się bierze. Jeżeli wysoki cholesterol utrzymuje się przez dłuższy okres czasu, niewątpliwie wskazuje nam na problemy zdrowotne, których jeszcze nie znamy.

Jakkolwiek by interpretować podwyższone wskaźniki cholesterolu, sygnał, że coś się dzieje, powinien spowodować u nas zapalenie się czerwonej lampki i podjęcie działań zmieniających na pewno nasze nawyki żywieniowe, w celu zmniejszenia cholesterolu, a także złogów z jelit (więcej tutaj: http://cytomegalia.org.pl/wyglada-usuwanie-zlogow-jelit/).

1. Najnowsze badania wskazują, że spożywanie tłuszczów nasyconych nie podnosi poziomu cholesterolu we krwi. Nie udowodniono bezpośredniego związku obu faktów.

2. Jedzenie jaj nie tylko zwiększa poziom cholesterolu LDL, niegroźnego dla człowieka, ale powoduje zmniejszenie cholesterolu szkodliwego o 20%

Składniki diety na zmniejszenie cholesterolu, to:

3. Błonnik, systematyczne spożywanie błonnika obniża prawdopodobieństwo wystąpienia chorób układu krążenia. Zmniejsza stężenie cholesterolu całkowitego i LDL-C. Błonnik znajduje się we wszelkich pełnoziarnistych produktach, roślinach strączkowych, warzywach i owocach.

4. Warzywa i owoce chronią nasz organizm przed negatywnymi zmianami układu krążenia. Zaleca się spożywanie warzyw bogatych w błonnik: seler, korzeń pietruszki, surową marchewkę.  Z owoców zaleca się : jabłka, grapefruity, owoce leśne.

5. Ryby, zawierają kwasy tłuszczowe z grupy Omega- 3, szczególnie przyswajane przez ludzki organizm. Zmniejsza możliwość wystąpienia chorób układu krążenia nawet o 15%.  Ryby powinno się jeść przynajmniej 2 razy w tygodniu. Raz w tygodniu ryby tłuste.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *